GO | NO GO #3

GO | NO GO 5 april 2016

Gaan of niet gaan? Wij vatten het kort voor je samen. Vandaag: Boetzelaer|Nispen, Foam en EYE.

Jos van Merendonk – The promise of tradition | Galerie Boetzelaer|Nispen

BoetzelaerNispen - Jos van Merendonk 16

GO: De schilder heeft voor elk werk in de expositie een vierkant doek, dezelfde kleur verf en dezelfde basiscompositie gebruikt. Voor kunstkenners is het interessant om te zien hoe uit deze basiselementen zulke verschillende werken ontstaan.

NO GO: In de galerie – een echte white cube – zie je alleen maar vierkante, groen-witte doeken. Zonder uitleg van de galeriemedewerker, vraag je je al snel af waarom deze werken zo bijzonder zijn.

Nog t/m 30 april te zienBeeld: Boetzelaer|Nispen

 

Close-Up – A New Generation of Film and Video Artists in the Netherlands | EYE

melanie_bonajo_night_soil_-_economy_of_love_2015_2
GO:
Van ernstig tot seksueel, van sociaal-maatschappelijk tot magisch: deze intrigerende groepstentoonstelling zet je aan het denken en verveelt allerminst door een grote diversiteit aan recente film- en videowerken en ruimtelijke installaties.


NO GO:
Deze tentoonstelling is niet bepaald een vluggertje: het kost je minstens twee uur en vraagt een flinke dosis concentratie.

Nog t/m 22 mei te zienBeeld: EYE. Melanie Bonajo, Night Soil – Economy of Love (2015) 

 

Disfarmer – The Vintage Prints | Foam

Joe and Fanny Carr, Mose Harmon, and Bill and Julia Harlan 1930 C Mike Disfarmer courtesy of the Edwynn Houk Gallery New York (2)
GO:
Het is heerlijk “aapjes kijken” naar de portretten van de inwoners van Heber Springs (Arkansas, VS) tussen 1915 en 1949 door de studiofotograaf Mike Disfarmer. De boeren in overalls, tanige huisvrouwen, en kinderen in hun zondagskleding  waren zichtbaar nog niet zo gewend aan de camera, maar stelen echt de show.

NO GO:
Je krijgt vooral een aaneenschakeling van zeer recht-toe-recht-aan geschoten studioportretten voorgeschoteld, waardoor de tentoonstelling wat eentonig aandoet.

Nog t/m 5 juni te zien. Beeld: Joe and Fanny Carr, Mose Harmon, and Bill and Julia Harlan 1930 © Mike Disfarmer courtesy of the Edwynn Houk Gallery New York. 

Advertenties